۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم اهر عنوان شد؛

غربال‌گری ۲۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی

غربال‌گری ۲۰ هزار نفر در طرح شهید سلیمانی/ توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی

اهر- فرمانده سپاه ناحیه اهر از غربال‌گری ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت شهری اهر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: بسیجیان تا ریشه‌کن شدن کرونا همپای مدافعان سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار موسی صفی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان اهر اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت اپیدمی بیماری کووید -۱۹ با مشارکت دستگاه‌های دولتی، سپاه شهرستان و سایر نهادها در شهرستان اهر اجرا می‌شود.

وی افزود: از بدو اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا به امروز ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت شهر اهر به صورت محله‌محور و پایش خانه به خانه غربال‌گری شده‌اند که از این تعداد ۴۲۶ نفر افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: محوریت این طرح شناسایی، غربال‌گری و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کرونا است تا به نوعی بتوانیم با درمان خانگی و رعایت قرنطینه جهت قطع انتقال زنجیره این بیماری؛ در کاهش ورودی بیمارستان اهر جلوگیری کنیم.

صفی با اشاره به این‌که تاکنون نزدیک به ۹۰۰ مورد به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تذکر اقناعی و ارشادی داده شده است، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۲ تیم نظارتی از بسیجیان سپاه ناحیه اهر سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۶۴ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های ۲ نفره در گروه‌های مراقبتی متشکل از یک نفر مراقبین سلامت و ۲ نفر بسیجی ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت غربال‌گری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه ۶۵ تیم حمایتی از بسیجیان به منظور حمایت از بیماران کرونایی در محلات خدمات‌رسانی می‌کنند تا به بهانه انجام امورات و تأمین مایحتاج زندگی قرنطینه خانگی را نقض کنند، تصریح کرد: از طرفی این تیم‌های حمایتی تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ بسته معیشتی تحویل بیماران کرونایی نیازمند داده‌اند.

صفی تاکید کرد: بیماری کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد و بیماری که از نظر درآمد و معیشت مشکلاتی دارد باید به این قشر بیش از پیش توجه داشته باشیم.

سرقت از خانه باغ‌ها در اهر و هوراند ۲۵ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی اهر نیز در این جلسه از متلاشی کردن ۲ باند سرقت سیم کابل برق متشکل از سارقان حرفه‌ای و اراذل و اوباش سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد، گفت: یکی از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار اهر به دام پلیس افتاد.

سرهنگ قدرت آقاپور اظهار داشت: تعامل بسیج و سپاه ناحیه اهر با نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت پایدار با اجرای طرح گشت‌های محله‌محور رضویون نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در شهرستان اهر در خصوص وقوع جرایم خشن، سرقت مسلحانه و عنف، زورگیری و … با کاهش چشمگیری روبرو هستیم، افزود: با این‌که تمامی سعی‌مان را برای تأمین امنیت مردم متمرکز کرده‌ایم حتی سبزپوشان نیروی انتظامی اهر در دستگیری سارقین مسلح طلافروشی خیابان حجتی تبریز نیز نقش مهمی را ایفا نمودند.

آقاپور از متلاشی شدن ۲ باند سرقت سیم کابل برق متشکل از سارقان حرفه‌ای و اراذل و اوباش سابقه‌دار در این شهرستان خبر داد و گفت: سرقت سیم کابل‌های برق در شهر اهر و روستاها به بزرگ‌ترین دغدغه نیروی انتظامی و ادارات تبدیل شده بود؛ با اقدامات اطلاعاتی و همکاری مشترک با نیروی انتظامی شهرستان هریس توانستیم یک تیم سرقت سیم کابل برق را متلاشی کنیم و قبل از آن هم یک تیم سرقت سیم کابل که اعضای این باند جزو اراذل و اوباش و سابقه‌دار بودند را شناسایی و دستگیر کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر اضافه کرد: خوشبختانه توانستیم سرقت سیم کابل برق در روستاها و سطح شهر اهر را مهار کنیم.

وی تاکید کرد: سارقین منازل داشتیم که به صورت زنجیروار و باندی از استان‌های دیگر داشتیم که اقدام به سرقت کلان وسایل مردم می‌کردند که مأموران نیروی انتظامی اهر با نیابت قضائی و یک هفته تعقیب و مراقبت توانستند سارقین غیربومی را در خارج از استان شناسایی و دستگیر کنند.

آقاپور بابیان این‌که تمامی موارد شکایتی مردم از بابت سرقت اموال تا شناسایی و دستگیری سارقین ادامه می‌یابد، بیان کرد: مقامات قضائی و اداره اطلاعات شهرستان اهر در حمایت و ره‌گیری سارقین در کنار نیروی انتظامی شهرستان اهر بودند که لازم می‌دانم از هر دو نهاد قدردانی کنم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ابراز داشت: همچنین در پی اعلام سرقت احشام روستاییان؛ موضوع را در دستور کار پلیس قرار دادیم و سپس با کار اطلاعاتی، سارقین که افراد غیربومی بودند و با خودروی سواری احشام روستاییان را سرقت می‌کردند در خارج استان شناسایی و دستگیر کردیم تا امروز شاهد ریشه‌کن شدن سرقت احشام باشیم.

وی از افزایش ۲۵ درصدی سرقت از خانه باغ‌ها طی شش ماه گذشته در اهر و هوراند خبر داد، گفت: متأسفانه در سرقت‌های خُرد و خانه باغ طی شش ماه گذشته با افزایش ۲۵ درصدی در شهرستان‌های اهر و هوراند روبرو هستیم و انتظار نظارت بر ۱۲۰۰۰ خانه باغ در اهر و هوراند که آن هم به صورت پراکنده هستند به بزرگ‌ترین چالش تبدیل شده است.

آقاپور با اشاره به کاهش تصادفات منجر به فوت در شهر اهر و جاده‌ها تاکید کرد: در تصادفات برون‌شهری بیش از ۳۰ درصد و در تصادفات درون‌شهری منجر به فوت بیش از ۶۷ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین از دستگیری یکی دیگر از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار اهر طی تعقیب و مراقبت‌ها خبر داد، خاطرنشان کرد: دستگیری اراذل و اوباش با جدیت ادامه دارد و به کسانی که در صدد اخلال در نظم عمومی و مزاحمت و دعوا با سلاح هستند تذکر می‌دهیم اگر دست از پا خطا کنند باید منتظر رویارویی با نیروی انتظامی و برخورد سبزپوشان این سازمان باشند.

۳۵۰ بیمار کرونایی با کیت تشخیصی سریع در بازار اهر شناسایی شد

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان اهر نیز در این جلسه از گسترش ایستگاه‌های سیار تست کرونا در شهر اهر خبر داد، گفت: ۳۵۰ بیمار کرونایی با کیت تشخیصی سریع در بازار شناسایی شد.

صادق فتاح با اشاره به این‌که نتایج اعمال محدودیت‌های کرونایی و اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان اهر را در تغییر وضعیت «از قرمز به نارنجی» شاهد بودیم، اظهار کرد: از ۲۲ آذرماه تاکنون حدود ۵۰ درصد از آمار بیماران کرونایی در حال بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر کاهش یافته است و به عبارتی آمار بستری روزانه بیماران کرونایی از ۱۴ نفر به حدود ۵ نفر روند کاهشی را دنبال می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه آمار ترخیص بیماران کرونایی در شهرستان اهر کاهش چشمگیری داشته و از ۲۰ آذرماه تاکنون فوتی ناشی از ابتلاء به کرونا در شهرستان اهر همچون قبل این تاریخ نبود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر اینکه مقایسه آمار جان‌باختگان کرونایی شهرستان اهر آبان‌ماه و آذرماه از ۵۶ نفر به ۳۳ نفر کاهش یافته است، گفت: در مرحله نخست تحویل کیت‌های تشخیصی سریع کرونا؛ ۱۰۰۰ کیت تشخیصی به شهرستان اهر تحویل شد که با اتمام این کیت‌ها در مرحله دوم ۲۰۰ کیت تشخیصی را تحویل گرفتیم.

فتاح تاکید کرد: ایستگاه‌های سیار تست کرونا در مناطقی از شهر اهر دایر شده تا بیشتر از قبل بتوانیم افراد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی و مرحله قرنطینه را جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری اعمال کنیم؛ این در حالی است که از مجموع نمونه‌گیری از ۱۰۰۰ شهروند در سطح شهر اهر بیش از ۳۵۰ بیمار کرونایی را شناسایی کردیم که به عبارتی ۳۵ درصد از افراد در حال تردد در سطح بازار به کرونا مبتلا بودند.

وی ابراز داشت: هر اندازه که غربال‌گری جمعیت شهری و روستایی سرعت گیرد همان اندازه می‌توانیم افراد مبتلا را از جمعیت جدا و از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج و هلال‌احمر در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همکاری بسیار خوبی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر دارند که لازم می‌دانیم از سپاه ناحیه اهر، فرماندار، هلال‌احمر و تمامی نهادها دخیل در اجرای این طرح قدردانی کنم.

وعده تأمین و نصب MRI در بیمارستان اهر محقق نشده است

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه بر لزوم کیفیت بخشی به خدمات درمانی تاکید کرد و گفت: با افزایش کیفیت خدمات درمانی از خطاها و قصورات پزشکی جلوگیری شود.

رحیم عبدالهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین به اندازه‌ای اهمیت دارد که در قانون اساسی به آن اشاره و تاکید شده است و قوه قضائیه برای پیشگیری از وقوع جرم بایستی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: این‌طور تصور نشود که پیشگیری از وقوع جرم به تنهایی وظیفه قوه قضائیه است و سایر دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه هیچ وظیفه‌ای ندارد؛ در حالی این‌گونه نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها در خصوص پیشگیری از وقوع جرم باید همکاری داشته باشند و اگر هر دستگاهی در حیطه وظایف خود اقدام لازم را انجام دهد می‌توانیم از جرایم پیشگیری کنیم

دادستان عمومی و انقلاب اهر با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مقابله با کرونا گفت: باید همه دستگاه‌ها و ادارات توجه داشته باشند که تمامی مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با ویروس کرونا لازم‌الاجراست و به جهت این‌که تصمیمات ستاد مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی مردم است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و اجرای دقیق مصوبات مورد انتظار است.

عبدالهی بابیان اینکه تمامی مسئولان و ادارات و نهادها بایستی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همکاری مؤثر و تنگاتنگی داشته باشند؛ ابراز داشت: تا امروز که همکاری‌ها منتج به نتیجه مثبت در مدیریت و مقابله با کرونا شده از این پس نیز همکاری‌ها بایستی تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: قضات دادسرای عمومی و انقلاب و دادگستری مجازات حبس را به انجام اقدامات مسائل بهداشتی جایگزین کرده‌اند و بارها شاهد بودیم که همکاران به جای حبس؛ متهمان را ملزم به همکاری با سیستم بهداشت و درمان می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به اینکه برای کاهش جرایم بهداشتی تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی و درمانی برای شهرستان اهر ضرورت دارد، بیان کرد: تأمین نیروی کادر درمان به خصوص نیروی پرستاری جزو ضروریات است.

عبدالهی با تاکید بر این‌که وعده نصب و راه‌اندازی دستگاه MRI در بیمارستان باقرالعلوم اهر تاکنون محقق نشده در حالی که قرار تأمین و نصب و در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: تأمین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان اهر از دیگر نیازهای ضروری شهرستان است.

وی افزود: در بهداشت مناطق شهری و روستایی به یکسری امکانات و تجهیزات در راستای خدمات‌رسانی حداکثری به عموم مردم نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به ضرورت جلوگیری از قصورات و خطاهای پزشکی خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت خدمات درمانی نیز بسیار حائز اهمیت است؛ در هیأت بدوی نظام پزشکی برخی پرونده‌هایی مطرح می‌شود که ناشی از قصورات پزشکی بوده که بروز این قصورات غیرقابل قبول است به طوری که اگر به کیفیت خدمات درمانی توجه شود از قصورات و خطاهای پزشکی کاسته می‌شود.

کد خبر 5103791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha